Genel

Tatili Sonrası Sendromu Nasıl Atlatılır?

5 Eylül 2017

Aylarca yoğun iş stresi altında çalıştıktan sonra gelecek olan uzun tatilleri hayal etmek her çalışanın yaptığı bir şeydir. Heyecanla beklenen uzun tatiller bittiğinde ve artık ‘gerçek hayata’ dönme vakti gelip çattığında depresyon kaçınılmazdır. Tatil dönüşü, adaptasyon depresyonu’ ya da ‘tatil sonrası sendromu’ denilen bu durum tatilde biriktirilen tüm enerjinin bir anda yok olup gitmesine neden olabilir. Ancak bu durumu atlatmanın birçok yolu var. Güzel bir tatili geride bırakıp, depresyona girmeden günlük rutininize dönmek için önerilerimize göz atın!

Hafif Egzersizler

Gün içerisinde hafif yürüyüşlere çıkmak ve şehir içindeki havuza gitmek gibi tatili anımsatan etkinliklere katılmakta fayda var.

Biraz daha sosyal olun
Tatil bitti diyerek eve kapanmak ya da akşam eve dönüp dinlenmek isteyebilirsiniz. Ancak tatille günlük rutininiz arasında keskin geçişler olmamasına dikkat edin. İş çıkışı dostlarınız ve sevdiklerinizle vakit geçirmeye çalışın. Sinema ya da hobilerinize zaman ayırın.

Kendinize süre tanıyın
Tatilden eve döner dönmez günlük işlerin içine gömülmek, tatilde topladığınız tüm enerjinin uçup gitmesine yol açar. Bu nedenle yapılacak işleri hızla halletmeye çalışmayın. Tatilden döndükten sonra işlerinizi toparlamak için kendinize 5 gün süre tanıyın.

Yeni Planlar Yapın

Size tatili anımsatacak bir plan olsun bu. Belki yakındaki bir havuza, parka, masaja gidebilirsiniz. Evde olayım derseniz, güzel ve zahmetli, özenilmiş bir yemek yapabilirsiniz. En basitinden yaşadığınız şehirde daha önce gezmediğiniz bir yeri keşfedebilirsiniz.

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply